مجلة أدبية تهتم بكافة انواع الادب من شعر ونثر وقصة ومقالات وما الى ذلك

الأربعاء، 30 مارس 2016

ليه تكذب عليا // بقلم الشاعر ا / محمد البلاط



ليه تكذب عليا
سكنت قلبى
بدون قلبى مايكون له ذكرى معاك
وفى لحظة ضعف منى
سكن قلبى غرام وهواك
عشمت قلبى
يمكن تطول عشرته وياك
اخلاص وحب وموده
من قلبيى عطتهولك
وان غبت عنى فى يوم
بالفكر اجى ازورك
ويفرح قلبى
بعد الغيبه بوصولك
قد ايه من الحنان عطتهولك
وقد ايه شوقى ليك انا بوصفهولك
شوق العليل للدواء
وشوق الظمىء يرتوى
وشوق حبيب لحبيبه
من البعد قلبه انكوى
وانا شوقى ليك
اكبر واكثر من الهوى
وفى لحظه
بعت كل شىء وبعتنى
ونسيت عواطفى
وقسيت عليا وخنتنى
فين كنت شايل قسوتك
وراحت فين محبتك
طال الغياب مجليش جواب
تحكيلى فيه عن غربتك
وانا بنتظر وانا بنتظر
وفى لحظه دق الباب عليا
انا قلبى حس وقتها برساله جايه
لكن اللى قلبى محسهوش
غدرك وظلمك والقاسيه
ليه تكذب عليا
بقلم محمد البلاط

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق