مجلة أدبية تهتم بكافة انواع الادب من شعر ونثر وقصة ومقالات وما الى ذلك

الاثنين، 29 فبراير 2016

إسأل قلبك // بقلم الشاعر ا / عبدالله السايح

،،، ، (إسأل قلبك).......
أيوه بحبك وإسأل قلبك
هوه يقول لك ع اللي أنا فيه
وإسأل ليلك لما يجيلك
راح بحكي لك كترغيابك
بيعمل إيه
وإسأل شمسك يوم ماتهامسك
جرحك أنا إزاي أداويه
عارف إني غلطت في أمرك
بعد ماتوهت سنين من خمرك
بس الحب إزاي أداريه
وإنت معايه بكل غرامك
يوم ورا يوم عايش بكلامك
ديما عايش بين أحلامك
وفرحتي لما غرقت أنا فيه
وإنت بعيد وأنا مستنيك
قلبي يسيبني ويجري عليك
نفسي في يوم ياحبيبي ألاقيك
وأحضن قلبك وأناسيه
أي عذاب أتسبب فيه
أيوه بحبك وإسأل قلبك
هوه يقول لك ع اللي أنا فيه
وإزاي بين الضلع تكون
وإزاي كنت في عمري عيون
كلها حب وشوق وسكون
وإنت القلب وكل مافيه
بعد رجوعك هطلب إيه
جوه ضلوعك حبي ألاقيه
وفي أحضانك ضعت أنا فيه
أيوه بحبك وإسأل قلبك
بعد رجوعك همي ناسيه
..........(شعر،).........
عبدالله السايح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق