مجلة أدبية تهتم بكافة انواع الادب من شعر ونثر وقصة ومقالات وما الى ذلك

الأحد، 21 فبراير 2016

يا شاغلني // بقلم الشاعر ا / عبدالله السايح

....(ياشغلني).........
أعمل لك إيه ياشاغل بالي
بتحيرليه قلبي الخالي
وبحبك ليه إتلخبط حالي
مع إني عشقتك وشاريك
يامسهرالقلب ليالي
والعين من دمعها بتلالي
لكن بتحبك وتداري
ومالكش في قلبي ياروحي شريك
لوكان على حبك عشقانه
لوغبت أنا وروحي حزانه
والروح في غرامك غرقانه
ديما من قلبي أنا أعطيك
لوكان على حبك حبيتك
والعمريضيع لو مالقيتك
والعقل معاك على باب بيتك
وبحبي ديما أداويك
مع إنك الدوى لجروحي
في غرامك قدمت أناروحي
وغزلت بالحب طموحي
ديمافي غرامك أداديك
ماتقول لي مشغول مع مين
بعيونك في الحب حزين
والفرح يسيبك على فين
وبقلبي الحب أهديك
ماتقول لي أعمل لك إيه
إشرح لي الحال ومافيه
أنا حبي اليوم تلاقيه
والحاضر يمكن له ماضيه
وساعتها إزاي أرضيك
..........(شعر )..........
عبدالله السايح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق