مجلة أدبية تهتم بكافة انواع الادب من شعر ونثر وقصة ومقالات وما الى ذلك

الاثنين، 30 نوفمبر 2015

أعترفلك // بقلم الشاعر ا. رمضان العلالقة

أعترفلك
~~~~~~
أعترفلك كنت واثق
كنت مخدوع فيك
و عاشق
كنت بحلم و كل حلمي
إني عمري يبقي ليكي
أعترفلك ظرف طارق
قلبي كان يشتاق إليكي
تهت ما بين المفارق
يوم ما قلت قلبي ليكي
أعترفلك كله ضاع
قصر مهدوم و بأديكي
و لما هان في يوم عليكي
كنت مطعون بالخداع
اكحلي بدمي عنيكي
لما قلبي لان و طاع
لما نسيتي و عدي ليكي
يوم ما قلبك خان و باع
يوم ما بعتي و اشتريتي
بس ندمت إني قلت
كنت بحسن ظني بيكي
كل كلمة لساني قالها
و كل شئ لازم يموت
ألفلفه في توب المهانة
و أدفنه في أرض السكوت
أنتي نار قلبي نسيكي
أوعي تكوني فاكرة
إني أكون في يوم
ندمان عليكي
و لا مرة تفكريها
أسهر أبكي الليل عليكي
و أغرق في بحر الضياع
ولا أقولك ألحقيني
و أنقذيني بالشراع
و لا عايزك تعرفيني
أبعدي عني و سيبيني
بلاش خداع بلاش صداع
~~~~~~~~~~
بقلم / رمضان العلالقة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق