مجلة أدبية تهتم بكافة انواع الادب من شعر ونثر وقصة ومقالات وما الى ذلك

الأربعاء، 28 أكتوبر 2015

افتكرني // بقلم الشاعر ا. أنور يونس

افتكرنى
لو يوم غيرك الزمان
وأصبح لغيرى جواك مكااااااااان
وهجرتنى وودعتنى
حلفتك امااااانة تفتكرنى
كنت شمسى. .كنت لى. .
ضى عينى. .وحب عمرى
كنت عايش فيا زى دمى
ولا يوم فارقت حضن قلبى..
أمانة عليك لو يوم غيرك الزمان
أبقى افتكرنى. .....
ياما قولت طفلى الرضيع
استحالة فى يوم يضيع
عشت وياك الحناااااااان
اللى حلمت بيه من زماااااان
ولو قلبك أسى عليا
ونسيت وعدك وعهدك ليا
امانه عليك. ..تفتكرنى
افتكر انك كنت جنبى. .
لو بعدت يبكى قلبى
وحياة حبك ما اشتد حزن
ولا ف يوم سأل دمع
يوم ما كنت تحتاجنى جنب
كنت تلاقينى ف لحظة ملكك
ايد محبة وايد حنان
كنت باديك الأمان
حبى ليك كله لهفة
شوقى ليك ناره حارقة
وأمانة عليك لو يوم غيرك الزماااان
وأصبح لغيرى ف قلبك مكااااااااان
افتكرنى. ......ظ

بقلمى /أنور يونس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق